24 Ekim 2014 Cuma

Bir SEO Firması ve Onun 2014 Backlink Stratejisi

Backlinkler her SEO firması için önemlidir. Bugünlerde, Google’da üst sıralarda yer alan sitelerin neredeyse hepsinin backlink sayısı fazladır. Ancak algoritma düzenlemeleri nedeniyle backlink sayısının backlink kalitesine bir yönüyle önem katması mümkündür.

Backlink Dünyasında Yaşanan Değişiklikler

Panda güncellemelerinin ardından Google, gizli blog ağlarından elde edilen backlinkleri değersizleştirmeye başladı. Bu nedenle mikro sitelerin ve gizli blog ağlarının doğal olarak link vermesi önemli hale geldi. Alt bir sayfa olarak bu tür sitelerden alınan linkler rakamları yükseltse bile değeri düşürmeye başladı. Bu çeşitli düzeydeki, otorite sahibi siteler ve rakip siteler için de geçerli bir durumdur. Bununla birlikte ziyaretçi yazarlığı yoluyla elde edilen linkler mikro siteler veya gizli blog ağları aracılığıyla elde edilen linklerden neredeyse beş kat daha değerli hale geldi.

ücretsiz seo eğitimi


Bunu bir düşünün: Ziyaretçi yazarlık yaptığınız bir yerde yer alan biyografik kimliğiniz aracılığıyla iki veya daha fazla link alabilirsiniz ve bu yerlerin PageRank değeri sizin zayıf mikro sitelerinizden çok daha yüksektir. Sonuç olarak, Google’ın sevdiği ve istediği bir şey ortaya çıkar. İnsanlar yazınız ile etkileşim kurarlar ve içerik kaliteli olduğu zaman ziyaretçi yazarlığı çok daha iyi bir biçimde çalışır.

Giden Linklerin Değeri

2014 yılı için diğer şaşırtıcı unsur ise dışarı giden linklerin değerleriyle ilgili. SEO artık daha bütünsel stratejiler oluşturma ve mükemmel, uygun içerikler üretmeyle ilgili bir durum halini almaya başladı. .gov ve .edu sitelerine giden linkler artık değerliler çünkü bu sayfalar yüksek sıralama değerine ve otoriteye sahiptirler ve sizin hakkında arama motorlarına güvenilirlik sinyalleri gönderirler. Gelen linklerden beklentiniz de bu yöndedir. Ancak .gov ve .edu sitelerini farklı kılan, paylaştığınız bilgileri toplarken bu linkleri kaynak olarak kullanabilmektir. Siz bu linkleri yazı içerisinde kaynak olarak kullanmazsanız bile arama motorlarına o şekilde gözükür ve kolay bir biçimde fark edilmezler.

Benzer şekilde eğer küçük bir işletme konumundaysanız büyük rakiplerinize link göndermeyi düşünebilirsiniz. Bu sayede işletmenizi mevcut alanda tanıtmış olursunuz. Bir blog yazarıysanız kendi alanınızdaki diğer blog yazarlarına link verebilir ve onlardan karşı link alabilirsiniz. Birisi size link veriyorsa ona link vermeyi düşünmelisiniz.

Eğer rakipleriniz konusunda bir fikre sahip değilseniz veya diğer blog yazarları size benziyorsa Google’da ilgili arama seçeneğini kullanın. related:orneksite.com şeklinde ilgili arama gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede arama motorlarının backlinkleri tararken neleri gördüğüne göz atabilirsiniz. Forumlarda veya blogların yorum kısmında yer alan eski backlinklere sahipseniz bu durumda yeni bir yaklaşım gerçekleştirmenin zamanı gelmiş demektir.

Ne Kadar Backlink Yeterli Olur?

İnsanlar çoğu kez ne kadar backlinkin yeterli olacağını düşünürler. Artık backlink rakamlarıyla değil backlinkin değeriyle ilgilenmelisiniz. Rakiplerinize göz atmalısınız, onların backlinkleri nereden geliyor? Onların sahip olduğu linkleri almaya çalışabilirsiniz. Hatta değersiz linkler peşinde koşacağınıza bunu yapmalısınız.

Çeşitlilik İstasyonu

SEO firmalarının çeşitli değişik taktiklere sahip olması önemlidir. Tıpkı bu öneme benzer şekilde backlinkleriniz de çeşitli olmalıdır. DoFollow niteliğindeki linkler NoFollow niteliğindeki linklere göre daha önemlidir çünkü Google, NoFollow niteliğindeki linkleri takip etmemektedir. Ancak bu, hali hazırda dizinlenmiş sayfalar için geçerli bir durum değildir. NoFollow linkleri backlink stratejinize dahil etmelisiniz çünkü bu linkler genel backlink profilinize çeşitlilik kazandırırlar. Backlinklerin SEO stratejisi kapsamında sadece tek bir yön olduğunu unutmayın. Çapa metni gibi, anahtar kelimeyi içeren linkleri çeşitlendirmeniz durumunda backlink değerini bir yönüyle önemli kılarsınız. Google’a sizin robot olmadığınızı belirtmiş olursunuz. Ayrıca, aktif olarak değerli içerikler üreten bir kişi olduğunuzu gösterirsiniz. Google’ın gözünde bu herkesin hedeflediği bir şey olmalıdır. Backlink terimi hakkında daha fazla bilgi almak ve ücretsiz kaynaklara ulaşmak için http://www.ayhankaraman.com/backlink/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder