1 Ekim 2014 Çarşamba

Satışlarınızı Artıracak 7 E-Ticaret Stratejisi

Bir e-ticaret sitesi sahibi tamamen gelirlerinin artmasına odaklanmaktadır. Bu pazarda rekabetin artmasıyla birlikte çoğu e-ticaret tüccarı işlerine istikrar eklemek ve artan işletme maliyetlerini karşılamak için gelirlerinin artması gerektiğini bilir ve bunun için mücadele eder.

Şimdi siz değerli okurlarımıza 7 önemli gelir artışı sağlayacak strateji hakkında bilgiler aktaracağım.

  • Yeni müşteriler edinme.
  • Yeni pazarlar hedefleme.
  • Mevcut müşterilere daha fazla satış yapmak.
  • Ortalama sipariş boyutunu artırmak.
  • Ürün hatlarını genişletmek.
  • Fiyatları artırmak.
  • Çapraz kanallı pazarlama.
Örneğin mevcut müşteri tabanına yeniden pazarlama ya da yukarıda yer alan stratejilerin uygulanması hızlı ve düşük maliyetlidir.

e-ticaret satışlarınızı artıracak stratejiler


Yeni Müşterilerin Kazanılması

Her E-Ticaret sitesinin her zaman ilk hedefi yeni müşteriler edinmektir. Ama bunu gerçekten hedefleyen, inanan ve yeni müşteri kazanmak için çalışan kişiler başarıyor.
  • Mevcut müşterilerinize özel kampanyalar yapın ve müşterilerinizi bu kampanyalardan sosyal medya, eposta, sms kanalları aracılığıyla haberdar edin.
  • Reklamları artırın. Mevcut tıklama başına maliyetli, ürün ve anahtar kelime hedefli, pazarlama ve içerik reklamlarınız da artış sağlayın. Daha çok pazarlama yapın.
  • Sosyal medya da yarışmalar, etkinlikler düzenleyin. Yeni ziyaretçiler, aboneler ve müşteriler kazanmak için facebook da bir çekiliş ya da yarışma, twitter da yeni ürünlerle alakalı bir sürü tweet, blogunuz da onlara özel teklifleri içeren duyurularda bulunun.
  • Web sitenizi yenileyip, yeni görünümle birlikte yeni bir pazarlama kampanyası oluşturun.
Yeni Pazarlar Hedefleme

Yeni pazar hedefinde yurtdışı piyasaları, toptan ya da perakende, mobil kanallarını tercih edebilirsiniz. Farklılık her zaman için iyidir.
  • Yurtdışı piyasalar. Çeşitli dillerde web sayfanızı optimize edin ve reklamlar, sosyal medya ve diğer pazarlama çabaları ile yabancı ülkeleri hedefleyin.
  • Niş pazar. Ürün yelpazenizi genişleterek hizmet vermeye başlayabilirsiniz.
  • Toptan ve perakende. Toptan ve perakende fiyat stratejilerinizi geliştirerek diğer pazarlara hizmet etmenin mümkün olabileceğini unutmayın.
  • Mobil. Mobile web sayfanızı kesinlikle küçümsemeyin. Daha fazla kişiye, daha farklı pazarlara hitap etmek için mobile site ve uygulama şart. Bu pazara hizmet etmeyen satış konusunda düşüş yaşar.
Mevcut Müşterilere Daha Çok Satış Yapmak

Ben işletmeler için en çok bu stratejiyi seviyorum. Tüccarlar bazen yeni müşteri kazanmak uğruna eski müşterilerini kaybedebiliyorlar. Türkiye pazarı için konuşacak olursam direkt olarak kaybediyorlar diyebilirim. Pazar nasıl olsa büyüyor mantığı çok yanlış. Daha çok kazanmak için mevcut müşterilerinize değer vermelisiniz. Sizlere sunacağım stratejilerin çoğu düşük maliyetlerle daha fazla satış yapmanızı sağlayacaktır.
  • Daha fazla pazarlama yapın. E-posta aracılığıyla duyurular yapmak, pazarlama yapmak her zaman için muazzam bir yol olmuştur. Ter edilmiş sepetler için bir eposta gönderdiğinizi düşünün. Hatta bunun o email'den sonra satışa dönüştüğünü.. Kulağa hoş geliyor değil mi? O zaman hiç beklemeyin bu stratejiyi uygulamaya başlayın.
  • Agresif promosyonlar. "Sınırlı Sayıda" adı altında sadece facebook ve twitter kullanıcılarına özel kampanyalar yapın. Onlara özel fırsatlar sunarak yüksek marjlı ürünlerinizi satmaya çalışın.
  • Sadakat programları. En sadık müşterilerinize özel kampanyalar yapın. Onlara ücretsiz ya da aynı gün kargo, hediye çeki sunabilirsiniz. Bunu yaparken 1 yıl ya da daha fazla süredir sizden alışveriş yapmış ve yapmaya devam eden müşterileri hedefleyebilirsiniz.
  • Günlük fırsatlar. Her güne özel kampanya olmasa bile haftanın belirli günlerinde dikkat çekici kampanyalar yapmanız satışlarınızı artıracaktır.
Ortalama Sipariş Boyutu Artırın

Bir çok şirket bu stratejiyi benimsemektedir. Bir kaç örnek vermek gerekirse;
  • Ses getiren promosyonlar. Mesela 75 TL ve üzeri alışverişlerde %10 150 TL ve üzeri alışverişlerde %15 indirim yaparak sepet ortalamasını artırabilirsiniz. Bu duyuruları e-posta, sosyal medya ve sitenize giren ziyaretçilere pop-up şeklinde sunabilirsiniz.
  • Çapraz ürün satışı. Ürün detay sayfasında ya da alışveriş sepeti sayfasına bugüne özel ürünler ya da en çok tercih edilen ürünler gibi duyurular yapmanız sepet ortalamasını artıracak türden stratejiler arasında yer almaktadır.
Ürün Hatlarını Genişletin

Müşterilerinizin en istediğini, onların zevklerini anlamak çok da zor değil. Müşterilerinizi bilin ve onların isteklerine, taleplerine kulak verin.

e-ticaret ciro artırmak

  • Yeni ürünler ekleyin. Mevcut ürünlerin yanına ek ürünler sunarak satışları artırabileceğinizi unutmayın.
  • Ürün hatlarını genişletin. Ürünlerinizin renklerini, boyutlarını ve bedenlerini genişletin. Müşteriye bir kaç seçenek değil bir çok seçenek sunun.
Fiyatları Artırın

Bu hala etkisi olan eski bir stratejidir.Çok büyük bir yüzdeye göre fiyatlarda artış sağlayın. Bu rakam çok büyük oranda olmak zorunda değil. %5 oranında yapacağınız artış satışlarınızın %5 oranında artacağına işarettir. Satış kaybetme riskiniz vardır ama bu durum oldukça düşüktür.
  • Mesela 24,99 TL değerindeki bir ürüne 27,99 TL fiyat belirlemeniz müşterilerinizin fiyat artışı yaptığınızı anlayacak bir durum değildir. Bu tür ufak dokunuşlar ile satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin eski fiyatlarının üzerini çizip yeni fiyatlar belirleyin. Üzeri çizilen fiyatın yüksek olmasına dikkat ediniz.
Çapraz Kanallı Pazarlama

Bir çok pazarlamacının önerdiği bir kanaldır.
  • İnternet sitenizden ödeme yapıp mağazanızdan ürünü satabileceğiniz bir sistem düşünün. Müşterilerinize bu imkanı sunmanız onlar için inanılmaz bir kolaylık olur. Web sitenizde görmüş oldukları ürünü mağazadan teslim alacaklarını bilmeleri kadar güzel bir durum yok. Üstelik kargo ücreti bile vermeyecekler.
Bir önceki makalemde e-ticaret seo konusuyla alakalı bilgiler aktardım. Okumanızı tavsiye ederim.

2 yorum: