27 Ekim 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Çalışmalarınız için 50 Uzman Önerisi

Birkaç ay önce, sosyal medya konusunda uzman olan kişilerden sosyal medyada çalışmalara başlamak konusunda tavsiye istedik.

Sorduğumuz kişilerin profilleri şu şekildeydi: işletme sahipleri, pazarlamacılar, sosyal medya uzmanları, blog yazarları, girişimciler, en çok satan yazarlar, sosyal medyada başarıya ulaşmış diğer birçok insan.

Düşüncelerini bir cümleyle aktarmalarını istedik. Bazıları bunu biraz aştılar ancak sosyal medyada çalışmalara başlamak için oldukça kullanışlı ipuçları edindik. En dikkat çekici olan ipuçlarından 50 tanesini sizlerle paylaşıyoruz.


1. “Her işletmenin bir hikayesi vardır. Sizin hikayeniz ne? Bunu paylaşarak müşterilerin ilgisini çekin ve onları harekete geçmeye teşvik edin.” – Rebekah Radice, Sosyal Medya Strateji Uzmanı

2. “Orijinal içerikte ilerisini ve gerisini düşünün, tutarlı olun. İşe yaradığında bu devam etmek için bir hediyeye dönüşür.” – Melonie Dodaro, Kurucu, Top Dog Social Media

3. “Sosyal medyada içerik dönüşüme neden olur, dönüşüm ilişkiler oluşturur ve ilişkiler yatırımın getirisine dönüşür.” – Robert Caruso, Kurucu ve CEO

4. “Sosyal medya sanal bir ağdır. İnsanlarla yüz yüze nasıl iletişim kuruyorsanız burada da o şekilde iletişim kurmaya vakit ayırın.” – Laura Cummings, Firma Sahibi, NineDotz Consulting

5. “Ufak adımlarla başlayın. Sizinle bağlantıya geçen kişilerle etkileşim kurun ve onların hoşlandığı, yorum yapmak ve paylaşmak isteyeceği içerik türlerini anlamaya çalışın.” – Gail Goodman, CEO, Constant Contact

6. “Nitelik, nicelikten üstündür. Bir veya iki sosyal medya platformu belirleyin, buraları öğrenmeye çalışın ve en iyi şekilde kullanın.” – Joseph Cole, İçerik Yazarı

7. “İşletme sahibi olan ve sosyal medyayı kullanan güvenilir bir arkadaş bulun ve ondan bir şeyler öğrenmeye çalışın.” – Don Richardson, Digital Popcorn

8. “Öncelikle en iyi müşterilerinize ulaşmaya çalışın, yeni müşteri bulmayı sonraki aşamaya bırakın ve başarınızın sürekliliği için onların isteklerinden destek alın.” – Lynette Young, Purple Stire Productions’ın Kurucusu ve Small Businesses Google+ Sayfasının Sahibi

9. “Bir şeyler yapmaya başlamadan önce sosyal medyada gizli takipçi olun ve kendinize işiniz için işe yarayacak bir strateji oluşturun.” – Alyssa Gregory, The Small Business Bonfire

10. “Görseller ilişki kurmak için metinlere göre daha etkilidir. Bu nedenle resimlerde içeriklere yer vermeye çalışın. Bunları Pinterest’ta kullanmayı deneyin ve diğer ağlarda paylaşın.” – Cynthia Sanchez, Kurucu, Oh So Pinteresting

11. “Dürüst, sakin ve güvenilir olun. Sosyal medyada kendinizi müşterilerinizin yerine koyun.” – Kim Garst, CEO, Boom! Social

12. “Sosyal medyanın baskınlığı ile mücadele edin ve onu basit tutmaya çalışın. Tüm sosyal ağlarda olmaya çalışmayın. Hedef kitleniz neredeyse orada vakit geçirmeye çalışın ve onlara yardımcı olun.” – Mike Gingerich, Ortak Kurucusu, Tabsite

13. “Bir sosyal ağ belirleyin ve ilk önce ona yoğunlaşın. Kişisel olarak kullanmaktan memnuniyet duyacağınız ve kendinizi rahat hissedeceğiniz bir yeri seçin. Daha sonra orada uzman olun.” – Julia C. Campbell, J Campbell Social Marketing

14. “Rakiplerinizi araştırın ve sosyal diyaloglarda neler yaptıklarını izleyin. Tekerleği yeniden icat etmeye çalışmayın.” – Mike Stelzner, Kurucu, Sosyal Medya Denetçisi

15. “Kitlenizin ve potansiyel kitlenizin kullandığı bir iki platformu kullanarak yavaş şekilde çalışmalara başlayın. İçerikler bulun ve bunların başlangıç dönüşümleri ile yankılanmasını sağlayın, sürekli paylaşımlar yapın.” – Beth Kanter, Beth’in Blog Adresi: Kar Amacı Gütmeyenler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanabilir?

16. “Bir şey yapmadan önce dinleyin: Ortalama düzeyde sosyal medya stratejisi ve hedefleri geliştiriyorsanız, çeşitli sosyal medya sitelerinde vakit geçirin ve her platformdaki en iyi çalışmalara ek olarak işiniz veya sektörünüzle ilgili en fazla dönüşüm sağlayan konuları ve soruları belirleyin.” – Jessica Gioglio, Dunkin’s Donuts Sosyal Medya Yöneticisi ve The Power of Visual Storytelling’in Ortağı

17. “Kullanışlı ve vazgeçilmez olun.” – John Haydon, Inbound Zombie’nin Kurucusu ve Facebook Marketing for Dummies’in Sahibi

18. “Çok fazla düşünmeyin. Hareket etmeden önce sosyal medyada doğru olan şeyi yapmaya çalışın.” – Lisa Kalner Williams, Kurucu, Sierra Tierra Marketing

19. “Kitlenize karşı empati kurmaya çalışın. Diğer bir şekilde anlatmak gerekirse, onların açısından bakmaya çalışın. Kitleniz için kullanışlı olun. Kullanıcıların size teşekkür edip etmeyeceğini düşünün. Yaptığınız şeyin onların ihtiyaçlarını karşıladığından emin olun.” – Ann Handley, Baş İçerik Görevlisi, MarketingProfs

20. “Hedeflerinizi belirleyin, daha sonra plan yapın!” – Ashley Taylor Anderson, Pazarlama Yöneticisi, SinglePlatform

21. “Tutarlı ve kendiniz olun.” – Sean D’Souza, Baş Zeka Denetçisi, Psychotactics

22. “Herhangi bir şeye zarar vermezsiniz, sadece başlayın!” – Joey C, Kurucu, GoodMorningGloucester.com

23. “Her gün ufak bir şeyler paylaşın. Ufak şeyler zaman içerisinde büyürler.” – Austin Kleon, Show Your Work! Sahibi

24. “Onu etkili bir biçimde kullanamıyorsanız, yönetim aşamasında size yardımcı olması için bir profesyoneli işe alın.” – Manage Your Media

25. “Tüm iyi şeyler ulaşmak istediğiniz kişilere önem verdiğiniz ve onları başarıya ulaştırmaya çalıştığınız için ortaya çıkarlar.” – Dave Charest, Constant Contact İçerik ve Sosyal Medya Yardımcı Yöneticisi

26. “Üyelikleri oluşturduktan sonra onları düşünerek takip edin. Ardından platforma uyum sağlayın ve etkileşimler gerçekleştirmeye başlayın.” Pam Wood, Ballroom Made Simple’ın Sahibi

27. “İnsanlar değil onlarla konuşun.” – Catherine Russell, İçerik Yazarı

28. “Yazım hatalarına dikkat edin!” – Tammy Weaver

29. “Tüm içerikleri kendiniz üretmek zorunda değilsiniz, sadece sektörünüzle ilgili öne çıkan içerikleri sunan iyi bir kaynak olun.” – Shannon Faulkner, CEO, Delphis Creative Marketing Solutions

30. “Uzmanlardan bir şeyler öğrenmeye çalışın. Asla bir sosyal medya dersini veya seminerini kaçırmayın.” – Charles River Running

31. “Değer sunun ve anlık sonuçlar beklemeyin.” – Rick Bannerman, Dijital Pazarlama Danışmanı 

32. “Her sosyal ağda olmaya çalışmayın. Kitlenizin kullandığı sosyal ağlara odaklanın çünkü bu sayede onlarla etkileşim kurabilirsiniz ve sizin mesajlarınızı görebilirler.” – Azure Collier, Social Medya Eğitim Geliştiricisi, Constant Contact

33. “Kişiliğinizi yansıtmaya çalışın. En büyük farklılık budur. İşletmenize en doğru insanları çekmeye çalışın.” – Jonathan Cooney, Ortak Kurucu, The Bridge

34. “Bilgilendirici olun ve bazı kullanışlı ipuçları paylaşmaya çalışın.” – Robert Connell

35. “İşletmeniz için anlamlı olan doğru dönüşümlere odaklanmanın kilit noktası Twitter’daki cevapları beğenmek, Facebook’taki sayfanıza mesajlar yazmak ve yerel, hedeflenmiş dönüşümlerin parçası olmaya çalışmaktır.” – Tammy Kahn Fennell, CEO ve Ortak Kurucu, MarketMeSuite

36. “Onları nasıl kullanacağınıza yönelik profesyonel fikirler alın. Bu sayfalar kişisel sayfanız gibi değildir.” – The Dinner Daily

37. “İşletmeniz için en uygun sosyal kanalı seçmek onun etkili bir biçimde çalışması için önemlidir. Bu sayede mümkün olduğunca yatırım getirisi elde edebilirsiniz.” – Matt Ward, Başkan ve CEO, inConcert Solutions

38. “Güvenilir olun. Kendiniz olun. Birilerinin oyun planını kopyalamaya çalışmayın. Her firma farklıdır ve firmanızın kalbinden ve ruhundan gelen orijinal içerikler gereklidir. Başkası değil, siz olun.” – Leslie Fishlock, Kurucu ve CEO, Geek Girl Camp

39. “Klasik pazarlama konusunda bildiklerinizi unutun, sosyal medyayı müşterileriniz tarafından bilinmek için kullanın.” – Danielle Cormier, Sosyal Medya Topluluk Yöneticisi, Constant Contact 

40. “Sahip olduğunuz platformda tutarlı olmak ile işe başlayın. Blog adresinizde içerikler ve bu içeriklerin ideal müşterilerin problemlerini çözdüğünden emin olun. Her yazıda paylaşılabilir bir imaj oluşturun ve daha sonra bu yazıyı bir veya iki sosyal platformda paylaşın.” – Donna Mortiz, Kurucu, Socially Sorted

41. “Eğer Facebook’u kullanıyorsanız, bir profil değil sayfa oluşturduğunuzdan emin olun!” – Kim Walker, Sosyal Medya Yönetim Lideri, 5 Stones Media, LLC

42. “Bir kanal ile yola çıkın ve tutarlı olun.” – Todd Smith, Pazarlama Yöneticisi, Catamaran Marketing

43. “Sosyal ortamlara alıcının gözünden yaklaşın ve onların hayatını ve işini geliştiren içerikler oluşturun.” – Karla Williams, Başarılı Strateji Uzmanı, Karla Williams Speaks

44. “Sektörünüz için hangi kanalın işe yarayacağını anlamaya çalışın ve ilk olarak buna odaklanın.” – Carlos Scarpero, Kurucu, Mr. Leads

45. “Çok fazla düşünmeyin! Güvenilir, doğru ve kendiniz olun.” – Kristen Curtiss, Sosyal Medya İçerik Geliştiricisi, Constant Contact

46. “Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin kullandığı platformu bulun ve her yerde olmaya çalışmayın, çalışmalarınızı bu platformlarda yoğunlaştırın.” – Anne Siri, Iris Web Studio’nun Sahibi 

47. “Kendinizi ufak parçalara bölmeyin, stratejik davranın ve markanız için en güvenilir olan platforma odaklanın. Çünkü farklı platformlarda olmaya çalışarak gücünüzü azaltabilirsiniz.” – Matt Steele, Sosyal Medya Planlayıcısı, San Diego Zoo

48. “Doğru sosyal medya platformlarını tespit edin ve buralarda tutarlı bir biçimde, en azından haftada bir kez bir şeyler paylaşmaya çalışın.” – Matthew Service, Kurucu, Service Internet Solutions
49. “İşletmeniz için işe yarar olan sosyal platformu seçin ve hedeflediğiniz pazara ulaşın.” – Jenneil Peters, Kurucu ve CEO, Modern Working Woman

50. “İtmeyin, etkileşim kurun!” – John Hinnant Şimdi sıra sizde! Eğer küçük işletme sahiplerine sosyal medyada başlangıç için bir cümlelik bir tavsiye vermek isteseydiniz ne söylerdiniz?

Kaynak: Constant Contact

Bir önceki yazımız olan Bir SEO Firması ve Onun Backlink Stratejisi konu başlıklı yazımızı okudunuz mu? Okumadıysanız mutlaka incelemenizi öneririm. Yazıya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder