27 Kasım 2014 Perşembe

Backlink Alırken Nelere Dikkat Edilmeli

Yukarıda başlıkta da belirttiğim gibi günümüzde en çok dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi olduğunu düşünerek siz değerli okurlarım ile paylaşmayı uygun gördüm. Backlink alacak kişilerin bağlantıyı alacakları sitelere çok dikkat etmeleri gerekmektedir.  Backlink oldukça köklü bir geçmişe sahip olduğu için doğru stratejilerle kullanıldığında google'ın gözünde paha biçilemez bir değere sahip olma imkanınız oldukça yüksektir.

backlink


Backlink alacağınız sitelerin takibini iyi yapmalı spam durumunda olmayan, iç ve dış optimizeleri tamamlanmış kaynaklardan backlink almaya özen göstermelisiniz. Bu durum siteniz açısından çok önemli bir konudur. Backlink alırken kendi sektörünüz ile alakalı siteleri takip etmeli ve bu sitelerin google'ın gözündeki değeri ölçülerek backlink alınmalıdır. Tabi ki bu iş sadece bağlantı almakla bitmiyor. Sitenizin iç ve dış optimizeleri tamamladıktan sonra sitenize sağlıklı bağlantılar almaya çalışmalısınız. Bağlantı alacağınız sitelerin trafiği çok önemli. Eğer trafik kitlesi düşük bir siteden bağlantı alıyorsanız bu sizin değer kaybetmenize yol açabilir. Sitenizde oluşturduğunuz konuların içeriği düzenli olmalı, google'un çıkarmış olduğu, yeni sürümlerini piyasaya sürdüğü panda ve penguen algoritmaları sitenizin iç ve dış bağlantılarına ayrıca içerik ve konularınıza oldukça önem vermektedir.

Sitenize aldığınız bağlantıları nasıl görebileceğiniz hakkındaki bilgilere google firmasının sunmuş olduğu "Webmasters Tools" aracını kullanarak kontrol edebilirsiniz.

Bir diğer konu ise özellikle backlink almaktan kaçınmanız gereken adult ve warez içerikli siteler bırakın buraya yorum yaparak backlink almayı reklam dahi verseniz siteniz için bir çok kötü sonuç doğurabilir. Bu tarz sitelerin trafiği ne kadar büyük olursa olsun çoğu google'un gözünde bir hiç olarak görülmekte ve buda size oldukça zarar vererek spam durumuna düşmenize neden olur.

Yukarıda sizlere backlink alırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında önemli bilgiler aktarmaya çalıştım, bahsettiğim hususları dikkate alırsanız siteniz açısından oldukça verimli bir kaynak olacaktır.

Doğru stratejilerle uygulanan bir hizmet satın almak isterseniz sizlere http://www.backlinktures.com/ web adresini önerebilirim. Kalıcı, güvenilir, etkili ve kaliteli bağlantı tedarikçisi olan Backlink Tures ile çalışmanın ayrıcalıklı olduğunun farkına varacaksınız.

20 Kasım 2014 Perşembe

İşinizin Büyümesine Yardımcı Olacak 5 Dijital Pazarlama Önerisi

Dijital pazarlama sektörü her geçen gün daha da büyük bir hızla büyüme devam ediyor. Bazı araştırma firmalarının analizine göre 2015 yılında dijital pazarlama bütçelerinde en az %10 artış olacağı paylaşılmaktadır.

Kendi işiniz için geliştirmeniz konusunda dijital pazarlama becerilerine sahip ya da ilgili olmanız gerekmektedir. Bu konuyla alakalı bir çok kaynağı inceleyerek bilgi ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Özellikle online pazarlama konusunda tecrübe sahibi olmak isteyen kişilere kendi blogum da paylaştığım içerikleri incelemelerini öneririm. Blog sayfama ayhankaraman.com adresinden ulaşabilirsiniz.

dijital pazarlama önerisi


Bu yazımda işinizin büyümesi konusunda sizlere yardımcı olacak 5 dijital pazarlama önerisini paylaşacağım.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Temellerini Öğrenin;

SEO, web sitenizin arama motorlarında kelime bazlı gerçekleştirilen iyileşme çalışmalarına verilen isimdir.

Web siteniz arama sonuçlarında istediğiniz oranda çıkmıyor. Bunun tek sebebi arama motoru optimizasyonu konusunda web sayfanızı iyileştirmemenizdir. Arama motorlarının özellikle de google'nin kural ve kriterlerine göre yapılandıracağınız iç ve dış optimizasyonlar ile daha çok ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.

Web sayfasında ceket satan bir firmanın arama sonuçlarında "ceket modelleri", "en yeni ceket modelleri" ve benzeri kelime gruplarında ilk üç sırada yer alması gerekmektedir. Bu tür anahtar kelime gruplarını her internet girişimcisi kelime araştırma aracını kullanarak belirleyebilir.

Sitesini geliştirmek isteyen her birey ya SEO konusunda tecrübe sahibi olacak ya da SEO konusunda tecrübeli olan bir uzman ile çalışmaya başlayacak.

Tıklama Başına Ödeme ve Medya Reklam Sistemlerini Öğrenin;

SEO sabır gerektiren bir süreçtir. Satış sürecini hızlandırmak isteyen sabırsızlanan girişimciler için tıklama başına ödeme sistemleri en ideal pazarlama kanalları arasındadır. PPC'nin (Tıklama Başına Ödeme) yanı sıra facebook ve diğer sosyal ağlarda da yerinizi almanız ziyaretçi sayınızın artmasını tetikleyecektir.

Adwords konusunda maliyetleri düşürmenin yolu kalite puanından geçer, kalite puanını yükseltmenin bir çok kriteri bulunmaktadır. Bunlar için google'nin kendi kaynaklarını kullanabilirsiniz. Aynı şey facebook için de geçerlidir.

Satış olayına hızlı bir biçimde girmek mi istiyorsunuz? Eğer cevabınız evet ise sosyal medya ve ppc sistemlerini kullanmaya başlamalısınız.

Unutmayın tıklama başına ödeme sitemleri ve sosyal medya ağlarının sitenize getireceği trafik arama motoru optimizasyonu kavramına da fayda sağlayacaktır.

dijital pazarlama


Sosyal Medya Pazarlamasını Keşfedin;

Bir milyarı aşan kullanıcısı olan Facebook pazarlama için müthiş bir kaynaktır. Aynı şekilde twitter, linkedin web sitenizin trafiğini artırmak için çok güçlü kaynaklar arasındadır.

Sosyal medya'nın en büyük faydası kolayca dijital pazarlamanın diğer unsurlarıyla birleşiyor olması ve arama motoru optimizasyonuna katkı sağlamasıdır.

Eğer e-ticaret girişiminin gelişmesini, daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorsan sosyal medya pazarlamasına önem vermelisin. Bu konuyla alakalı ciddi bir yatırım yapmayı planlıyorsan hemen sosyal medya uzmanı arayışına başlamalısın.

Büyüme Korsanı Olmak İçin Mücadele Et;

Paylaşılabilir içerik oluşturmak çok büyük ustalık isteyen bir kavramdır. Büyüme korsanı yeni yeni popülerleşen ve dijital pazarlama sektörünün en çok ilgi gören kanalıdır. Bu sektörle alakalı internet ortamında Türkçe kaynaklar çok yeterli düzeyde olmasa da ingilizce kaynaklar ile sürece hakim olabilirsiniz.

Küçük büyük her düzeyde firmanın işini büyütmesi için kullanması gereken pazarlama süreçlerinden birisidir büyüme korsanlığı.

E-Posta Pazarlamacılığı Konusunda Uzmanlaşın;

Ülkemizde her ne kadar profesyonel olarak kullanan firmaya rastlamasam da verimli olduğuna inandığımız bir pazarlama kanalı. Karşınızdaki müşteriyi bıktırmadan gönderim yapacağınız mailler aracılığıyla inanılmaz geri dönüş elde edersiniz. Özellikle sizinle ilgilenen sadık müşterilerinize yapacağınız gönderimler çok ciddi geri dönüşlere sebep olacaktır.

Bu konuda işinizin büyümesi konusunda katkı sağlayacak kanallar arasındadır. Sadece toplayacağınız email listelerine özen göstermeniz bile süreci başarıyla yürütmenize sebep olacaktır.

Bu makalemizde dijital pazarlama kanallarını kullanarak işinizi büyütebileceğiniz 5 öneride bulunduk. Umarız sizin için faydalı olur.

Siz de bu süreçleri sizin yerinize gerçekleştirecek bir e-ticaret danışmanı arayışı içerisindeyseniz http://www.ayhankaraman.com/e-ticaret-danismani/ bağlantısı aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz.


2 Kasım 2014 Pazar

Nöro Pazarlama Nedir?

Nöro pazarlama beynin tepkilerini incelemek için fonksiyonel tıbbi teknoloji kullanan yeni bir pazarlama alanıdır. Araştırmacılar tüketicilerin kararların nedenini öğrenmek ve bunu beynin hangi bölümünü kullanarak yaptığını keşfetmek için Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) teknolojisini kullanmaktadırlar.

Örneğin pazarlamacılar "Bu ürünü seviyor musunuz?" sorusuna verilen iyi bir tüketici yanıtını bulmak için nöro teknolojisini kullanabilirler. Her zaman doğru sonuca yani cevaba ulaşılacak diye bir şart yok. Bunlar olumsuz yanıtlarla da sonuçlanabilir. Burada amaç tüketicinin neye, nasıl, neden cevap verdiğidir.

nöro pazarlama


Tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirmek için onların dikkatini çekmek çok önemlidir. Bir pazarlama kampanyasında kullandığınız görselden kampanya metnine kadar bir çok kritere dikkat etmelisiniz. Görselde yapacağınız bir kaç değişiklikle bile sonuca gidebilirsiniz. Mesela bir bakım ürününün kampanyasını duyuruyorsunuz ve kampanya için hazırladığınız görselde ki bayanın size bakması ile ürüne bakmasının getireceği geri dönüş çok farklı olacaktır. Size bakan bir kişi dikkati direkt gözlerine çeker ama ürüne bakan birisi tüketiciyi hem kendisine hem baktığı yere odaklandırır. Bu da nöro pazarlamaya verilebilecek en güzel örneklerden birisidir. Verilecek bir çok nöro pazarlama örnekleri bulunmaktadır.

Değerli takipçim bu konuda daha fazla bilgi için http://www.ayhankaraman.com/noro-pazarlama-nedir-ve-firmalar-bunu-nasil-kullanir/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

29 Ekim 2014 Çarşamba

Google Algoritmaları Neden Bu Kadar Önemli

Google algoritmaları, iyi web sayfalarını kötü web sayfalarından ayırmak, google arama motorunu daha kaliteli seviyeye getirmek için çıkarılan matematiksel talimatlardır. İnternet Dünyasında yaklaşık 150 milyon aktif web sayfası bulunmaktadır. Bu sitelerin hepsinin yararlı bilgi vereceğini düşünemeyiz. Bu zaten imkansız. Kimisi yararlı bilgiyi çok net bir şekilde aktarırken kimi çok iyi anlatamaz. Kimileri çok kötü bir anlatım yaptığı konunun arama motorlarında ilk sayfaya gelmesi için çeşitli yollar dener, kimi hiç bir mücadele etmez. Anlatmaya çalıştığım konu tamamen insanlara kaliteli bilgi vermek için arama motorlarının daha çok çalışmaya başladığı ve çeşitli algoritmalar ürettiğidir.

Önceki süreçlerde bu tür stratejiler çok ileri düzeyde değildi. Arama motorlarında özellikle de google'da yükselmek çok basit yöntemlerle olabiliyordu. Özellikle backlink miktarının fazla olması ilk sayfada yer almanızı etkileyen en büyük etkendi. Günümüzde backlink sayısından çok kalitesi ve kalıcılığı değer kazandı. İçerik her zamankinden daha fazla öneme sahip oldu. Sosyal sinyallerin etkisi arttı. Artık emek vermeyen kimse başarılı olamayacaktı.
google algoritmaları

Webmaster forumlarında çok sık rast geldiğim konular bulunuyor. Bunların başında google'nin acımasızlığı, emeğe saygı duymaması ile ilgili konular geliyor. Eğer google'da başarısızsanız bu ondan değil kesinlikle sizden kaynaklanıyordur. Google arama motorunun her yaptığı doğru mu tabi ki değil ama onuda anlamak gerekiyor. Bu konuda çok ciddiyim. Eğer google arama motorunu anlarsanız, onun istemiş olduğu kriterleri uygularsanız başarı kaçınılmaz olur.

Ne yapmam gerekiyor diye sorar gibisiniz? Ne yapmanız gerektiğini hemen paylaşayım. Google'nin çıkardığı algoritmalar hakkında bilgi sahibi olun. Onu araştırın, ne istediğini anlayın. Bunun için kişisel blog sayfamda google algoritmaları adı altında bir kategori oluşturdum. Bu kategoride algoritmalar hakkında bilgiler aktardım. Kategoriye http://www.ayhankaraman.com/google-algoritmalari/ bağlantısından ulaşabilirsiniz. Mutlaka incelemenizi öneririm.

Bir önceki yazımda da sosyal medya çalışmalarınız için 50 uzman önerisini paylaşmıştım. Mutlaka incelemenizi öneririm. Konuya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

27 Ekim 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Çalışmalarınız için 50 Uzman Önerisi

Birkaç ay önce, sosyal medya konusunda uzman olan kişilerden sosyal medyada çalışmalara başlamak konusunda tavsiye istedik.

Sorduğumuz kişilerin profilleri şu şekildeydi: işletme sahipleri, pazarlamacılar, sosyal medya uzmanları, blog yazarları, girişimciler, en çok satan yazarlar, sosyal medyada başarıya ulaşmış diğer birçok insan.

Düşüncelerini bir cümleyle aktarmalarını istedik. Bazıları bunu biraz aştılar ancak sosyal medyada çalışmalara başlamak için oldukça kullanışlı ipuçları edindik. En dikkat çekici olan ipuçlarından 50 tanesini sizlerle paylaşıyoruz.


1. “Her işletmenin bir hikayesi vardır. Sizin hikayeniz ne? Bunu paylaşarak müşterilerin ilgisini çekin ve onları harekete geçmeye teşvik edin.” – Rebekah Radice, Sosyal Medya Strateji Uzmanı

2. “Orijinal içerikte ilerisini ve gerisini düşünün, tutarlı olun. İşe yaradığında bu devam etmek için bir hediyeye dönüşür.” – Melonie Dodaro, Kurucu, Top Dog Social Media

3. “Sosyal medyada içerik dönüşüme neden olur, dönüşüm ilişkiler oluşturur ve ilişkiler yatırımın getirisine dönüşür.” – Robert Caruso, Kurucu ve CEO

4. “Sosyal medya sanal bir ağdır. İnsanlarla yüz yüze nasıl iletişim kuruyorsanız burada da o şekilde iletişim kurmaya vakit ayırın.” – Laura Cummings, Firma Sahibi, NineDotz Consulting

5. “Ufak adımlarla başlayın. Sizinle bağlantıya geçen kişilerle etkileşim kurun ve onların hoşlandığı, yorum yapmak ve paylaşmak isteyeceği içerik türlerini anlamaya çalışın.” – Gail Goodman, CEO, Constant Contact

6. “Nitelik, nicelikten üstündür. Bir veya iki sosyal medya platformu belirleyin, buraları öğrenmeye çalışın ve en iyi şekilde kullanın.” – Joseph Cole, İçerik Yazarı

7. “İşletme sahibi olan ve sosyal medyayı kullanan güvenilir bir arkadaş bulun ve ondan bir şeyler öğrenmeye çalışın.” – Don Richardson, Digital Popcorn

8. “Öncelikle en iyi müşterilerinize ulaşmaya çalışın, yeni müşteri bulmayı sonraki aşamaya bırakın ve başarınızın sürekliliği için onların isteklerinden destek alın.” – Lynette Young, Purple Stire Productions’ın Kurucusu ve Small Businesses Google+ Sayfasının Sahibi

9. “Bir şeyler yapmaya başlamadan önce sosyal medyada gizli takipçi olun ve kendinize işiniz için işe yarayacak bir strateji oluşturun.” – Alyssa Gregory, The Small Business Bonfire

10. “Görseller ilişki kurmak için metinlere göre daha etkilidir. Bu nedenle resimlerde içeriklere yer vermeye çalışın. Bunları Pinterest’ta kullanmayı deneyin ve diğer ağlarda paylaşın.” – Cynthia Sanchez, Kurucu, Oh So Pinteresting

11. “Dürüst, sakin ve güvenilir olun. Sosyal medyada kendinizi müşterilerinizin yerine koyun.” – Kim Garst, CEO, Boom! Social

12. “Sosyal medyanın baskınlığı ile mücadele edin ve onu basit tutmaya çalışın. Tüm sosyal ağlarda olmaya çalışmayın. Hedef kitleniz neredeyse orada vakit geçirmeye çalışın ve onlara yardımcı olun.” – Mike Gingerich, Ortak Kurucusu, Tabsite

13. “Bir sosyal ağ belirleyin ve ilk önce ona yoğunlaşın. Kişisel olarak kullanmaktan memnuniyet duyacağınız ve kendinizi rahat hissedeceğiniz bir yeri seçin. Daha sonra orada uzman olun.” – Julia C. Campbell, J Campbell Social Marketing

14. “Rakiplerinizi araştırın ve sosyal diyaloglarda neler yaptıklarını izleyin. Tekerleği yeniden icat etmeye çalışmayın.” – Mike Stelzner, Kurucu, Sosyal Medya Denetçisi

15. “Kitlenizin ve potansiyel kitlenizin kullandığı bir iki platformu kullanarak yavaş şekilde çalışmalara başlayın. İçerikler bulun ve bunların başlangıç dönüşümleri ile yankılanmasını sağlayın, sürekli paylaşımlar yapın.” – Beth Kanter, Beth’in Blog Adresi: Kar Amacı Gütmeyenler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanabilir?

16. “Bir şey yapmadan önce dinleyin: Ortalama düzeyde sosyal medya stratejisi ve hedefleri geliştiriyorsanız, çeşitli sosyal medya sitelerinde vakit geçirin ve her platformdaki en iyi çalışmalara ek olarak işiniz veya sektörünüzle ilgili en fazla dönüşüm sağlayan konuları ve soruları belirleyin.” – Jessica Gioglio, Dunkin’s Donuts Sosyal Medya Yöneticisi ve The Power of Visual Storytelling’in Ortağı

17. “Kullanışlı ve vazgeçilmez olun.” – John Haydon, Inbound Zombie’nin Kurucusu ve Facebook Marketing for Dummies’in Sahibi

18. “Çok fazla düşünmeyin. Hareket etmeden önce sosyal medyada doğru olan şeyi yapmaya çalışın.” – Lisa Kalner Williams, Kurucu, Sierra Tierra Marketing

19. “Kitlenize karşı empati kurmaya çalışın. Diğer bir şekilde anlatmak gerekirse, onların açısından bakmaya çalışın. Kitleniz için kullanışlı olun. Kullanıcıların size teşekkür edip etmeyeceğini düşünün. Yaptığınız şeyin onların ihtiyaçlarını karşıladığından emin olun.” – Ann Handley, Baş İçerik Görevlisi, MarketingProfs

20. “Hedeflerinizi belirleyin, daha sonra plan yapın!” – Ashley Taylor Anderson, Pazarlama Yöneticisi, SinglePlatform

21. “Tutarlı ve kendiniz olun.” – Sean D’Souza, Baş Zeka Denetçisi, Psychotactics

22. “Herhangi bir şeye zarar vermezsiniz, sadece başlayın!” – Joey C, Kurucu, GoodMorningGloucester.com

23. “Her gün ufak bir şeyler paylaşın. Ufak şeyler zaman içerisinde büyürler.” – Austin Kleon, Show Your Work! Sahibi

24. “Onu etkili bir biçimde kullanamıyorsanız, yönetim aşamasında size yardımcı olması için bir profesyoneli işe alın.” – Manage Your Media

25. “Tüm iyi şeyler ulaşmak istediğiniz kişilere önem verdiğiniz ve onları başarıya ulaştırmaya çalıştığınız için ortaya çıkarlar.” – Dave Charest, Constant Contact İçerik ve Sosyal Medya Yardımcı Yöneticisi

26. “Üyelikleri oluşturduktan sonra onları düşünerek takip edin. Ardından platforma uyum sağlayın ve etkileşimler gerçekleştirmeye başlayın.” Pam Wood, Ballroom Made Simple’ın Sahibi

27. “İnsanlar değil onlarla konuşun.” – Catherine Russell, İçerik Yazarı

28. “Yazım hatalarına dikkat edin!” – Tammy Weaver

29. “Tüm içerikleri kendiniz üretmek zorunda değilsiniz, sadece sektörünüzle ilgili öne çıkan içerikleri sunan iyi bir kaynak olun.” – Shannon Faulkner, CEO, Delphis Creative Marketing Solutions

30. “Uzmanlardan bir şeyler öğrenmeye çalışın. Asla bir sosyal medya dersini veya seminerini kaçırmayın.” – Charles River Running

31. “Değer sunun ve anlık sonuçlar beklemeyin.” – Rick Bannerman, Dijital Pazarlama Danışmanı 

32. “Her sosyal ağda olmaya çalışmayın. Kitlenizin kullandığı sosyal ağlara odaklanın çünkü bu sayede onlarla etkileşim kurabilirsiniz ve sizin mesajlarınızı görebilirler.” – Azure Collier, Social Medya Eğitim Geliştiricisi, Constant Contact

33. “Kişiliğinizi yansıtmaya çalışın. En büyük farklılık budur. İşletmenize en doğru insanları çekmeye çalışın.” – Jonathan Cooney, Ortak Kurucu, The Bridge

34. “Bilgilendirici olun ve bazı kullanışlı ipuçları paylaşmaya çalışın.” – Robert Connell

35. “İşletmeniz için anlamlı olan doğru dönüşümlere odaklanmanın kilit noktası Twitter’daki cevapları beğenmek, Facebook’taki sayfanıza mesajlar yazmak ve yerel, hedeflenmiş dönüşümlerin parçası olmaya çalışmaktır.” – Tammy Kahn Fennell, CEO ve Ortak Kurucu, MarketMeSuite

36. “Onları nasıl kullanacağınıza yönelik profesyonel fikirler alın. Bu sayfalar kişisel sayfanız gibi değildir.” – The Dinner Daily

37. “İşletmeniz için en uygun sosyal kanalı seçmek onun etkili bir biçimde çalışması için önemlidir. Bu sayede mümkün olduğunca yatırım getirisi elde edebilirsiniz.” – Matt Ward, Başkan ve CEO, inConcert Solutions

38. “Güvenilir olun. Kendiniz olun. Birilerinin oyun planını kopyalamaya çalışmayın. Her firma farklıdır ve firmanızın kalbinden ve ruhundan gelen orijinal içerikler gereklidir. Başkası değil, siz olun.” – Leslie Fishlock, Kurucu ve CEO, Geek Girl Camp

39. “Klasik pazarlama konusunda bildiklerinizi unutun, sosyal medyayı müşterileriniz tarafından bilinmek için kullanın.” – Danielle Cormier, Sosyal Medya Topluluk Yöneticisi, Constant Contact 

40. “Sahip olduğunuz platformda tutarlı olmak ile işe başlayın. Blog adresinizde içerikler ve bu içeriklerin ideal müşterilerin problemlerini çözdüğünden emin olun. Her yazıda paylaşılabilir bir imaj oluşturun ve daha sonra bu yazıyı bir veya iki sosyal platformda paylaşın.” – Donna Mortiz, Kurucu, Socially Sorted

41. “Eğer Facebook’u kullanıyorsanız, bir profil değil sayfa oluşturduğunuzdan emin olun!” – Kim Walker, Sosyal Medya Yönetim Lideri, 5 Stones Media, LLC

42. “Bir kanal ile yola çıkın ve tutarlı olun.” – Todd Smith, Pazarlama Yöneticisi, Catamaran Marketing

43. “Sosyal ortamlara alıcının gözünden yaklaşın ve onların hayatını ve işini geliştiren içerikler oluşturun.” – Karla Williams, Başarılı Strateji Uzmanı, Karla Williams Speaks

44. “Sektörünüz için hangi kanalın işe yarayacağını anlamaya çalışın ve ilk olarak buna odaklanın.” – Carlos Scarpero, Kurucu, Mr. Leads

45. “Çok fazla düşünmeyin! Güvenilir, doğru ve kendiniz olun.” – Kristen Curtiss, Sosyal Medya İçerik Geliştiricisi, Constant Contact

46. “Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin kullandığı platformu bulun ve her yerde olmaya çalışmayın, çalışmalarınızı bu platformlarda yoğunlaştırın.” – Anne Siri, Iris Web Studio’nun Sahibi 

47. “Kendinizi ufak parçalara bölmeyin, stratejik davranın ve markanız için en güvenilir olan platforma odaklanın. Çünkü farklı platformlarda olmaya çalışarak gücünüzü azaltabilirsiniz.” – Matt Steele, Sosyal Medya Planlayıcısı, San Diego Zoo

48. “Doğru sosyal medya platformlarını tespit edin ve buralarda tutarlı bir biçimde, en azından haftada bir kez bir şeyler paylaşmaya çalışın.” – Matthew Service, Kurucu, Service Internet Solutions
49. “İşletmeniz için işe yarar olan sosyal platformu seçin ve hedeflediğiniz pazara ulaşın.” – Jenneil Peters, Kurucu ve CEO, Modern Working Woman

50. “İtmeyin, etkileşim kurun!” – John Hinnant Şimdi sıra sizde! Eğer küçük işletme sahiplerine sosyal medyada başlangıç için bir cümlelik bir tavsiye vermek isteseydiniz ne söylerdiniz?

Kaynak: Constant Contact

Bir önceki yazımız olan Bir SEO Firması ve Onun Backlink Stratejisi konu başlıklı yazımızı okudunuz mu? Okumadıysanız mutlaka incelemenizi öneririm. Yazıya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

24 Ekim 2014 Cuma

Bir SEO Firması ve Onun 2014 Backlink Stratejisi

Backlinkler her SEO firması için önemlidir. Bugünlerde, Google’da üst sıralarda yer alan sitelerin neredeyse hepsinin backlink sayısı fazladır. Ancak algoritma düzenlemeleri nedeniyle backlink sayısının backlink kalitesine bir yönüyle önem katması mümkündür.

Backlink Dünyasında Yaşanan Değişiklikler

Panda güncellemelerinin ardından Google, gizli blog ağlarından elde edilen backlinkleri değersizleştirmeye başladı. Bu nedenle mikro sitelerin ve gizli blog ağlarının doğal olarak link vermesi önemli hale geldi. Alt bir sayfa olarak bu tür sitelerden alınan linkler rakamları yükseltse bile değeri düşürmeye başladı. Bu çeşitli düzeydeki, otorite sahibi siteler ve rakip siteler için de geçerli bir durumdur. Bununla birlikte ziyaretçi yazarlığı yoluyla elde edilen linkler mikro siteler veya gizli blog ağları aracılığıyla elde edilen linklerden neredeyse beş kat daha değerli hale geldi.

ücretsiz seo eğitimi


Bunu bir düşünün: Ziyaretçi yazarlık yaptığınız bir yerde yer alan biyografik kimliğiniz aracılığıyla iki veya daha fazla link alabilirsiniz ve bu yerlerin PageRank değeri sizin zayıf mikro sitelerinizden çok daha yüksektir. Sonuç olarak, Google’ın sevdiği ve istediği bir şey ortaya çıkar. İnsanlar yazınız ile etkileşim kurarlar ve içerik kaliteli olduğu zaman ziyaretçi yazarlığı çok daha iyi bir biçimde çalışır.

Giden Linklerin Değeri

2014 yılı için diğer şaşırtıcı unsur ise dışarı giden linklerin değerleriyle ilgili. SEO artık daha bütünsel stratejiler oluşturma ve mükemmel, uygun içerikler üretmeyle ilgili bir durum halini almaya başladı. .gov ve .edu sitelerine giden linkler artık değerliler çünkü bu sayfalar yüksek sıralama değerine ve otoriteye sahiptirler ve sizin hakkında arama motorlarına güvenilirlik sinyalleri gönderirler. Gelen linklerden beklentiniz de bu yöndedir. Ancak .gov ve .edu sitelerini farklı kılan, paylaştığınız bilgileri toplarken bu linkleri kaynak olarak kullanabilmektir. Siz bu linkleri yazı içerisinde kaynak olarak kullanmazsanız bile arama motorlarına o şekilde gözükür ve kolay bir biçimde fark edilmezler.

Benzer şekilde eğer küçük bir işletme konumundaysanız büyük rakiplerinize link göndermeyi düşünebilirsiniz. Bu sayede işletmenizi mevcut alanda tanıtmış olursunuz. Bir blog yazarıysanız kendi alanınızdaki diğer blog yazarlarına link verebilir ve onlardan karşı link alabilirsiniz. Birisi size link veriyorsa ona link vermeyi düşünmelisiniz.

Eğer rakipleriniz konusunda bir fikre sahip değilseniz veya diğer blog yazarları size benziyorsa Google’da ilgili arama seçeneğini kullanın. related:orneksite.com şeklinde ilgili arama gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede arama motorlarının backlinkleri tararken neleri gördüğüne göz atabilirsiniz. Forumlarda veya blogların yorum kısmında yer alan eski backlinklere sahipseniz bu durumda yeni bir yaklaşım gerçekleştirmenin zamanı gelmiş demektir.

Ne Kadar Backlink Yeterli Olur?

İnsanlar çoğu kez ne kadar backlinkin yeterli olacağını düşünürler. Artık backlink rakamlarıyla değil backlinkin değeriyle ilgilenmelisiniz. Rakiplerinize göz atmalısınız, onların backlinkleri nereden geliyor? Onların sahip olduğu linkleri almaya çalışabilirsiniz. Hatta değersiz linkler peşinde koşacağınıza bunu yapmalısınız.

Çeşitlilik İstasyonu

SEO firmalarının çeşitli değişik taktiklere sahip olması önemlidir. Tıpkı bu öneme benzer şekilde backlinkleriniz de çeşitli olmalıdır. DoFollow niteliğindeki linkler NoFollow niteliğindeki linklere göre daha önemlidir çünkü Google, NoFollow niteliğindeki linkleri takip etmemektedir. Ancak bu, hali hazırda dizinlenmiş sayfalar için geçerli bir durum değildir. NoFollow linkleri backlink stratejinize dahil etmelisiniz çünkü bu linkler genel backlink profilinize çeşitlilik kazandırırlar. Backlinklerin SEO stratejisi kapsamında sadece tek bir yön olduğunu unutmayın. Çapa metni gibi, anahtar kelimeyi içeren linkleri çeşitlendirmeniz durumunda backlink değerini bir yönüyle önemli kılarsınız. Google’a sizin robot olmadığınızı belirtmiş olursunuz. Ayrıca, aktif olarak değerli içerikler üreten bir kişi olduğunuzu gösterirsiniz. Google’ın gözünde bu herkesin hedeflediği bir şey olmalıdır. Backlink terimi hakkında daha fazla bilgi almak ve ücretsiz kaynaklara ulaşmak için http://www.ayhankaraman.com/backlink/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Ücretsiz SEO Eğitimi ile Başarıya Ulaşın

Ücretsiz olarak düzenleyeceğim SEO Eğitimi ile başarıya ulaşabilirsiniz. Bu eğitime web sitesini geliştirmek isteyen kişilerin katılmasını önermekteyiz.

Eğitim 12 Kasım 2014 Tarihinde Saat 21:00 - 22:30 arasında düzenlenecektir. Bu eğitimde SEO konusunda yapmanız gerekenler ele alınacaktır. Bu tür bir eğitimi ilk defa düzenliyorum ama devamının geleceğini paylaşmak istiyorum. Artık her ay 2 defa bu tarz eğitimlere yer verilecektir. Düzenlenen eğitimde katılımcılardan 2 kişiye sürpriz ödülümüz de olacaktır.

seo eğitimi


Eğitime katılım konusunda 24 kişilik bir sınır bulunmaktaydı fakat bu sınır alt yapı çalışmalarımızdan sonra ortadan kaldırıldı. Yapılacak başvurulara istinaden seçilecek katılımınızın onaylanmasıyla seminere hak kazanacaksınız.

Bu eğitimi en çok ihtiyacı olan kişilerin katılması oldukça önemlidir. Amacımız bu sektörde bir çok kişiyi bilinçlendirmek. Sektörün büyümesi ve kaliteli olmasını istiyoruz.

Ücretsiz SEO Eğitimi başvurusu için http://goo.gl/forms/1fnejWm30P bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.

13 Ekim 2014 Pazartesi

İşinizi Büyütmenize Yardımcı Olabilecek Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital Pazarlama bugünün Dünyasında oldukça önemli bir yer almıştır. Rakiplerinizle mücadele etmek, onların önünde olmak için online pazarlamaya önem vermelisiniz. Küçük işletmeler için online Dünya korkutucu olabilir fakat bu konuda korkuları yenebilirsiniz. Bunun için siz değerli okurlarımıza 5 dijital pazarlama stratejisi hakkında bilgi vermek istedim. Gelin bunları inceleyelim.

1. Bir Hedef Belirleme

Küçük işletmenizin büyümesi için farklı yollar arıyorsunuz. Daha fazla müşteri, daha fazla tanınmak, rekabetin ön saflarında yer almak için stratejiler geliştirmek istiyorsunuz. Bunun için bir hedef belirlediniz mi? Bu konuda dijital pazarlama özellikle küçük işletmeler için harika bir yoldur. Ancak bu sürece körü körüne düzensiz olarak giriş yapmak hatadır. Hassas olarak yürütülecek dijital pazarlama süreci bir hedefe konsantre olmanız konusunda sizlere yardımcı olur.

dijital pazarlama stratejileri


2. Bir Pazarlama Hunisi Oluşturma

İyi bir pazarlama hunisi oluşturan işletmelerde başarı kaçınılmazdır. Başarılı bir huni size müşterinizin yolculuğunu gösterir. Ne zaman ziyarete başladığını, ne zaman üye olduğunu, hangi ağdan sitenize geldiğini ve ne zaman satın alma yaptığını bilmek bu huniler ile mümkündür. E-mail bildirimleri, smsler, mobil uygulama bildirimleri, sosyal medya aracılığıyla yapılan paylaşımlar bir mıknatıs gibidir ve huni içerisine dahildir. Bir pazarlama düşünün ve bu 4 bölümden oluşuyor. Farkındalık, ilgi, istek ve eylem.


  • Farkındalık: Potansiyel müşteri ürün veya hizmetin farkındadır. Sitenizi ziyaret eden müşteriye aramış oldukları bir şeyi göstermek onu pazarlamak oldukça etkilidir. Bunun için müşterinizin e-postasına, telefon numarasına, mesleğine ve güncel bilgilerine ihtiyacınız olacak. Farklı pazarlama stratejileri için bunlar şart.
  • İlgi: Aktif ürün veya hizmet bir ilgiyi temsil ediyor. 
  • Arzu: Belirli bir ürün ya da hizmet almaya yönelenleri temsil eder. Bu noktada gezinmiş oldukları ürünü neden satın almaları gerektiğini müşteriyle paylaşmalıyız. İçeriğe önem vermeliyiz.
  • Eylem: Satın alma yolundaki en önemli adım. Bu noktada müşteri ödeme yöntemleri, teslimat gibi bilgileri tartışır. Eğer bu noktada başarılı iseniz nokta atışı yaptınız demektir.
Bu hunileri bir araya getirmek zor gibi görünse de aslında çok basittir. Bunlar çok önemli parçalardır. Dikkat etmenizi öneririm.

3. Gelişmekte Olan Eylem

Pazarlamanın en önemli parçalarından. Call-To-Action tam olarak nedir? Bir ziyaretçiyi harekete geçirecek aksiyonlardır. Bu ne olabilir? Bir haber bülteni, e-mail, sms. Çağrının ziyaretçiye dönüşmesi olayı. Yani doğru pazarlama stratejiyle yapılacak çağrı ziyaretçiye hatta müşteriye bile dönüşebilir. Bu nedenle ilginç başlıklar, dikkat çekici içerikler kullanmalısınız.

4. Etkili Kampanyalar Sunmak

Kampanya derken aklınıza indirim ya da hediyeyi de getirebilirsiniz. Yani bir müşteriye pazarlama yapmak için onun bilgilerine ihtiyacınız bulunmaktadır. Bu bilgilere ulaşmak içinde onlara ilginç tekliflerle gitmelisiniz. Mesela müşterilerinize profil bilgilerinin tamamını doldurmaları karşılığında 10 TL hediye çeki ya da ücretsiz kargo kampanyaları gibi fırsatlar sunmanız. Güzel geri dönüşler getirecektir.

5. Trafik

Eğer web sitenizin trafiği yok ise acil olarak harekete geçmelisiniz. Aşağıda bu konuyla alakalı sizlere önerdiğim tavsiyeleri bulabilirsiniz.

  • Kaliteli içerik: Blog gönderileri, basın bültenleri aracılığıyla web sayfanıza trafik çekebilirsiniz.
  • Anahtar kelime stratejisi: İçeriklerinize ekleyeceğiniz anahtar kelimeler aracılığıyla arama motorları sonuçlarında daha fazla yer alabilir, daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.
  • Web sitesi optimizasyonu: Web sitenizin en stabil şekilde çalışmasını sağlamak çok önemlidir. İnsanlar doğru düzgün çalışmayan bir sayfayı ziyaret etmek istemezler.
  • Sosyal medya: İşte geldik en önemli kaynaklardan birisine. Sosyal ağlar web sayfanıza en çok trafiğin geleceği platformlardır. Bunları ne kadar etkin kullanırsanız o kadar faydalı olacaktır.
Yukarıda önerdiğimiz stratejileri kesinlikle deneyiniz. İşletmenizin büyümesinde dijital pazarlama çok büyük katkı sağlamaktadır. Asla vazgeçmeyin.

Daha fazla kaynak için kesinlikle ayhankaraman.com web sayfasını ziyaret etmelisiniz. Dijital Pazarlama Uzmanı Ayhan KARAMAN blog sitesinde birbirinden özel bilgileri kullanıcılarına aktarmaktadır.

10 Ekim 2014 Cuma

E-Ticaret ve SEO: Web Sitenizi Google Dostu Yapmak

E-Ticaret ve SEO kulağa ne hoş geliyor değil mi? Bir elektronik ticaret siteniz var ve SEO konusunda da her şey istediğiniz gibi gidiyor. Bu imkansız değil!

Ürün ve hizmet ararken hemen hemen herkes google arama motorunu kullanır. Bu artık tartışılmaz bir konu. Arama motorları yüksek trafik almak ve internette kolay bulunabilir olmak için en önemli mecralardır.

E-Ticaret projelerimizi büyütmek için SEO konusunu daha çok önemsemeli, başarılı olmak için aksiyonlar almalıyız. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için doğal yollar varken doğal olmayan yollarla başvurmamalıyız. Çok güzel konumlara gelip, satışlarımızı artırdıktan sonra güncellemelerden etkilenip tepe taklak olmamak için her zaman için doğal çalışmalar, stratejiler geliştirmeli ve uygulamalıyız.

e-ticaret siteleri için seo


Arama motorları akıllı bir yazılım parçası ve her geçen gün kendisini yenilemektedir. Web sitenizi SEO dostu yaparak sizde daha çok trafik ve akabinde ciro elde edebilirsiniz. Bunun için sizlere 4 önerim olacak ve bu öneriyi 4 başlık halinde sizlere aktaracağım. Şimdi inceleme zamanı.

1. Daha İyi Navigasyon

Optimizasyonun en önemli kuralı kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkarmaktır. Her zaman müşterinin memnuniyeti en önemli faktördür, bunu unutmamalısınız. Oluşturduğumuz web siteleri genellikle kullanıcı için değilde arama motorları için yapılır. Aslında kullanıcı odaklı yapmamız, kullanıcıya mükemmel bir deneyim yaşatmamız onun mutlu olmasına ve akabinde satışla sonuçlanmasına sebep olacaktır.

Net olmanız ve konu tabanlı navigasyon sunmanız gerekiyor. Yani kullanıcılara aradıkları ürünü kolay ve hızlı bir biçimde sunmanız çok önemli. Tabi ki arama motorları içinde gereken özeni göstermemiz gerekiyor. SEO kuralları her zaman için basit olmuştur, bunu zora sokan kişiler bizleriz. Gözünüzde hiç bir şeyi büyütmeye gerek yok.

2. İçerik Optimizasyonu

E-Ticaret sitelerinde içerik optimizasyonu çok önemli bir kavramdır. Google gözünde diğer sitelerle yapılan içerik optimizasyonundan farkı yoktur ama herkes eticaret siteleri üzerinde bu stratejiyi iyi yönetemez.

Yinelenen içerik

En önemli faktör bu, yinelenen içerikleri ortadan kaldırmak ya da en aza indirgemek. Google yinelenen içeriğe sahip siteleri spam olarak algılar ve cezalandırır. Pek çok ürün sayfasında da bu böyledir. Sayfa içerik yönünden zayıf olduğu için yinelenen sayfa gibi görünür. Bu kendi sıralamasını yükseltmek isteyen firmalar için çok büyük bir problem.

Otomatik başlık, açıklama ve anahtar kelime üreten yazılımlardan kaçının. Bunu kendiniz yapın.

Kanonik Etiketleri

Kullanıcılar e-ticaret sayfalarında gezinirken bir dizi ürün sayfasına ulaşabiliyorlar. Örneğin fiyata, popülariteye göre ürünleri sıralayabiliyorlar. Ama sıralanan ürünler aynı. Aynı içeriğe sahip olan bu adresleri arama motorlarına göstermenin bir yolu var o da Canonical Tags yani Kanonik Etiketleri.

Bu etiketin uygulanması için rel = "canonical" kodu kullanılmaktadır.

3. Mikro Biçimler ve Zengin Snippet

 Eğer shema.org biçimlendirme aracını kullanmıyorsanız hemen kullanmaya başlayın. Zengin Snippet görüntülenen sonuçları geliştirerek daha iyi bir performans sağlamanıza yardımcı olur. Reyting, fiyat ve kısa bilgileri arama sorgu ekranında kullanıcılarınıza aktarabilirsiniz.



sosyal medya ve eticaret

4. Sosyal Medya

Sosyal medya ağları, kullanıcıların iletişim aracı olarak görmesinden ziyade web sitelerinin arama motorları gözünde popüler olması konusunda katkı sağlayan platformlardır. Buradan gelen ziyaretler arama motorları için çok önemli sinyallerdir.

Online dükkanınıza sosyal medya hesaplarınızın bağlantılarını eklemeyi unutmayın.

Bir önceki makalemde de online alışveriş sitenizin satışlarını artırmaya yönelik 7 strateji hakkında bilgiler aktarmıştım. Okumak isterseniz burayı tıklamanız yeterli olacaktır.

1 Ekim 2014 Çarşamba

Blogger SEO Ayarları

Blogger SEO Ayarları konu başlıklı makalemde siz değerli okurlarıma blogspot aracılığıyla oluşturulan blog sitelerimizin SEO ayarlarının nasıl yapılacağı hakkında bir kaç bilgi paylaşacağım. Bu SEO ayarları ile bloglarınızın daha hızlı indexlenmesini ve konularınızın arama motorlarında daha hızlı ön plana gelmesini sağlayabilirsiniz. Blogger'in standart ayarlarında yazmış olduğumuz içeriğin başlığı blog başlığımızdan sonra gelmektedir. Bu yapıyı google sevmemesine rağmen kendisinin alt yapısını sunduğu bir sistemde kullanması ne kadar ilginç değil mi?

blogger seo ayarları
Yukarıda yer alan resimdeki blog sitesi bana ait blogumdan alınmıştır. "Satışları Artıracak 7 E-Ticaret Stratejisi" konu başlıklı makalemin blog title kısmı "Ayhan KARAMAN | Dijital Pazarlama Uzmanı - Satışları Artıracak 7 E-Ticaret Stratejisi" olarak gözükmektedir. Aslında olması gereken tam tersidir. "Yani Satışları Artıracak 7 E-Ticaret Stratejisi - Ayhan KARAMAN | Dijital Pazarlama Uzmanı" bu şekilde olmalıdır. Şimdi bu biçimde gözükmesi için yapmanız gerekenleri sırasıyla paylaşıyorum.

Öncelikle blogger'a giriş yapıyor ve değişiklik yapmak istediğimiz blogun şablon kısmına geliyoruz. Daha sonra HTML'i düzenle seçeneğini seçiyoruz.

Bu kısımda CTRL+F aracılığıyla;

<title><data:blog.pageTitle/></title>

kısmını buluyor ve aşağıdaki kod ile değiştiriyoruz.

<b:if cond='data:blog.pageType == "index"'>
<title><data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> - <data:blog.title/></title></b:if>

Başlık kısmını bu kod değişikliği ile düzeltmiş olduk.

Web sitenizin açıklama ve anahtar kelime kısımlarını düzenlemek için blogger size yönetim panelinde bu kolaylığı sunmaktadır. Yukarıda blogspot seo ayarları ile ilgili değişikliği acil olarak yapmanızı önermekteyim.

Bir önceki yazımda e-ticaret satışlarınızı artıracak stratejilerden bahsettim. Mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


Satışlarınızı Artıracak 7 E-Ticaret Stratejisi

Bir e-ticaret sitesi sahibi tamamen gelirlerinin artmasına odaklanmaktadır. Bu pazarda rekabetin artmasıyla birlikte çoğu e-ticaret tüccarı işlerine istikrar eklemek ve artan işletme maliyetlerini karşılamak için gelirlerinin artması gerektiğini bilir ve bunun için mücadele eder.

Şimdi siz değerli okurlarımıza 7 önemli gelir artışı sağlayacak strateji hakkında bilgiler aktaracağım.

  • Yeni müşteriler edinme.
  • Yeni pazarlar hedefleme.
  • Mevcut müşterilere daha fazla satış yapmak.
  • Ortalama sipariş boyutunu artırmak.
  • Ürün hatlarını genişletmek.
  • Fiyatları artırmak.
  • Çapraz kanallı pazarlama.
Örneğin mevcut müşteri tabanına yeniden pazarlama ya da yukarıda yer alan stratejilerin uygulanması hızlı ve düşük maliyetlidir.

e-ticaret satışlarınızı artıracak stratejiler


Yeni Müşterilerin Kazanılması

Her E-Ticaret sitesinin her zaman ilk hedefi yeni müşteriler edinmektir. Ama bunu gerçekten hedefleyen, inanan ve yeni müşteri kazanmak için çalışan kişiler başarıyor.
  • Mevcut müşterilerinize özel kampanyalar yapın ve müşterilerinizi bu kampanyalardan sosyal medya, eposta, sms kanalları aracılığıyla haberdar edin.
  • Reklamları artırın. Mevcut tıklama başına maliyetli, ürün ve anahtar kelime hedefli, pazarlama ve içerik reklamlarınız da artış sağlayın. Daha çok pazarlama yapın.
  • Sosyal medya da yarışmalar, etkinlikler düzenleyin. Yeni ziyaretçiler, aboneler ve müşteriler kazanmak için facebook da bir çekiliş ya da yarışma, twitter da yeni ürünlerle alakalı bir sürü tweet, blogunuz da onlara özel teklifleri içeren duyurularda bulunun.
  • Web sitenizi yenileyip, yeni görünümle birlikte yeni bir pazarlama kampanyası oluşturun.
Yeni Pazarlar Hedefleme

Yeni pazar hedefinde yurtdışı piyasaları, toptan ya da perakende, mobil kanallarını tercih edebilirsiniz. Farklılık her zaman için iyidir.
  • Yurtdışı piyasalar. Çeşitli dillerde web sayfanızı optimize edin ve reklamlar, sosyal medya ve diğer pazarlama çabaları ile yabancı ülkeleri hedefleyin.
  • Niş pazar. Ürün yelpazenizi genişleterek hizmet vermeye başlayabilirsiniz.
  • Toptan ve perakende. Toptan ve perakende fiyat stratejilerinizi geliştirerek diğer pazarlara hizmet etmenin mümkün olabileceğini unutmayın.
  • Mobil. Mobile web sayfanızı kesinlikle küçümsemeyin. Daha fazla kişiye, daha farklı pazarlara hitap etmek için mobile site ve uygulama şart. Bu pazara hizmet etmeyen satış konusunda düşüş yaşar.
Mevcut Müşterilere Daha Çok Satış Yapmak

Ben işletmeler için en çok bu stratejiyi seviyorum. Tüccarlar bazen yeni müşteri kazanmak uğruna eski müşterilerini kaybedebiliyorlar. Türkiye pazarı için konuşacak olursam direkt olarak kaybediyorlar diyebilirim. Pazar nasıl olsa büyüyor mantığı çok yanlış. Daha çok kazanmak için mevcut müşterilerinize değer vermelisiniz. Sizlere sunacağım stratejilerin çoğu düşük maliyetlerle daha fazla satış yapmanızı sağlayacaktır.
  • Daha fazla pazarlama yapın. E-posta aracılığıyla duyurular yapmak, pazarlama yapmak her zaman için muazzam bir yol olmuştur. Ter edilmiş sepetler için bir eposta gönderdiğinizi düşünün. Hatta bunun o email'den sonra satışa dönüştüğünü.. Kulağa hoş geliyor değil mi? O zaman hiç beklemeyin bu stratejiyi uygulamaya başlayın.
  • Agresif promosyonlar. "Sınırlı Sayıda" adı altında sadece facebook ve twitter kullanıcılarına özel kampanyalar yapın. Onlara özel fırsatlar sunarak yüksek marjlı ürünlerinizi satmaya çalışın.
  • Sadakat programları. En sadık müşterilerinize özel kampanyalar yapın. Onlara ücretsiz ya da aynı gün kargo, hediye çeki sunabilirsiniz. Bunu yaparken 1 yıl ya da daha fazla süredir sizden alışveriş yapmış ve yapmaya devam eden müşterileri hedefleyebilirsiniz.
  • Günlük fırsatlar. Her güne özel kampanya olmasa bile haftanın belirli günlerinde dikkat çekici kampanyalar yapmanız satışlarınızı artıracaktır.
Ortalama Sipariş Boyutu Artırın

Bir çok şirket bu stratejiyi benimsemektedir. Bir kaç örnek vermek gerekirse;
  • Ses getiren promosyonlar. Mesela 75 TL ve üzeri alışverişlerde %10 150 TL ve üzeri alışverişlerde %15 indirim yaparak sepet ortalamasını artırabilirsiniz. Bu duyuruları e-posta, sosyal medya ve sitenize giren ziyaretçilere pop-up şeklinde sunabilirsiniz.
  • Çapraz ürün satışı. Ürün detay sayfasında ya da alışveriş sepeti sayfasına bugüne özel ürünler ya da en çok tercih edilen ürünler gibi duyurular yapmanız sepet ortalamasını artıracak türden stratejiler arasında yer almaktadır.
Ürün Hatlarını Genişletin

Müşterilerinizin en istediğini, onların zevklerini anlamak çok da zor değil. Müşterilerinizi bilin ve onların isteklerine, taleplerine kulak verin.

e-ticaret ciro artırmak

  • Yeni ürünler ekleyin. Mevcut ürünlerin yanına ek ürünler sunarak satışları artırabileceğinizi unutmayın.
  • Ürün hatlarını genişletin. Ürünlerinizin renklerini, boyutlarını ve bedenlerini genişletin. Müşteriye bir kaç seçenek değil bir çok seçenek sunun.
Fiyatları Artırın

Bu hala etkisi olan eski bir stratejidir.Çok büyük bir yüzdeye göre fiyatlarda artış sağlayın. Bu rakam çok büyük oranda olmak zorunda değil. %5 oranında yapacağınız artış satışlarınızın %5 oranında artacağına işarettir. Satış kaybetme riskiniz vardır ama bu durum oldukça düşüktür.
  • Mesela 24,99 TL değerindeki bir ürüne 27,99 TL fiyat belirlemeniz müşterilerinizin fiyat artışı yaptığınızı anlayacak bir durum değildir. Bu tür ufak dokunuşlar ile satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin eski fiyatlarının üzerini çizip yeni fiyatlar belirleyin. Üzeri çizilen fiyatın yüksek olmasına dikkat ediniz.
Çapraz Kanallı Pazarlama

Bir çok pazarlamacının önerdiği bir kanaldır.
  • İnternet sitenizden ödeme yapıp mağazanızdan ürünü satabileceğiniz bir sistem düşünün. Müşterilerinize bu imkanı sunmanız onlar için inanılmaz bir kolaylık olur. Web sitenizde görmüş oldukları ürünü mağazadan teslim alacaklarını bilmeleri kadar güzel bir durum yok. Üstelik kargo ücreti bile vermeyecekler.
Bir önceki makalemde e-ticaret seo konusuyla alakalı bilgiler aktardım. Okumanızı tavsiye ederim.

29 Eylül 2014 Pazartesi

E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO, İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını gerçekleştiren yani ticaret yapan firma ya da şahısların arama motorlarında iyileşmesi için yapmış olduğu çalışmalardır. Web sitenizin daha çok ziyaretçiye, üyeye, satışa ulaşması için arama motorlarından gelen trafikler çok önemlidir. Bu trafikler sayesinde bir çok kriterin yanı sıra marka değerinizde artış gösterir.

E-Ticaret ile ilgilenen büyük bir kesimin en çok yaşadığı sıkıntı e-ticaret seo. Çünkü her ticari web sayfası SEO konusunda başarılı olsaydı bugün böyle bir kavram olmazdı. Zaten böyle bir şey artık günümüzde mümkün değil. Çünkü binlerce e-ticaret sitesi açıldı ve açılmaya devam ediyor.



Siz değerli okurlarımıza bir önerim olacak. Bunu dikkate alırsanız her zaman için kazanan siz olursunuz. Eğer bir eticaret sitesi sahibiyseniz ve bu işe gerçekten gönül veriyorsanız farklı olunuz. Farklı olursanız kazanırsınız. Farklılığın yanı sıra arama motorlarında başarılı olmak için de kurallara ve arama motorlarının kriterlerine uyunuz. Algoritmaları, güncellemeleri takip ediniz. Onların ne istediğini anlayınız ve uygulamaya başlayınız.

Eğer bir e-ticaret seo uzmanı ya da danışmanı arıyorsanız http://www.ayhankaraman.com/e-ticaret-seo/ bağlantısında yer alan makaleyi okumanızı öneririm.

12 Eylül 2014 Cuma

Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital Pazarlama Uzmanı, Web sitenizin dijital mecralarda bulunarak marka değerinin artış göstermesini sağlayan kişilere verilen unvandır. SEO, SEM, Sosyal Medya, E-Mail Pazarlaması, Mobil Pazarlama ve Affiliate Pazarlama terimleri dijital pazarlama kanalları arasında yer almaktadır. Dilerseniz bu terimleri tek tek inceleyelim;


Öncelikle SEO teriminden başlamak istiyorum;



Search Engine Optimizastion kelimelerinin açılımı olan Arama Motoru Optimizasyonu web sayfalarınızın arama motorlarında iyileşmesi, popüler olması için yapılan tüm çalışmaları kapsayan terimdir. Web sitenizin arama motorlarından daha çok ziyaretçi almasını sağlayacak çalışmaların yürütülmesiyle oluşur. Dijital kanallar arasında önem derecesi oldukça yüksektir.

Gelelim SEM olayına;

Bu terim ise Search Engine Marketing yani Arama Motoru Reklamcılığı kısacası Adwords olarak adlandırılabilir. Web sitenizin arama motorlarında hem görsel hem metin olarak reklamının yapılması için kullanacağınız kanaldır.

Sıra Geldi Sosyal Medya'ya;




Dijitalin vazgeçilmez kanalı. Burada hedef kitlenize ulaşmak çok kolay. Yeter ki doğru pazarlamayı yapın. Sosyal Medya'da en etkili olabileceğiniz mecra bana göre facebook. Kesinlikle facebook üzerinden pazarlamaya başlamalısınız. Tabi diğerlerini de es geçmeyin. Ama ağırlı facebook tarafına veriniz.

E-Mail Pazarlaması Candır;



Sitenize gelen ziyaretçileri üye yaptınız ve e-mail pazarlaması için izin aldınız. Elinizde harika bir arşiv var ve size düşen muhteşem bir şablon hazırlamak ve e-mail ile bunu pazarlamak. Beklemeyin hemen başlayın.

Mobil Pazarlama Çok Etkilidir;

Özellikle hedef kitleye göndereceğiniz smsler aracılığıyla turnayı gözünden vurabilirsiniz. Mail işleminde olduğu gibi üyelerinizin mobil numaralarına güzel bir kampanya duyurusu yapmak bir çok şeyi değiştirecektir.

Bu ve benzeri bilgiler için ayhankaraman.com sitemizi de ziyaret edebilirsiniz. Bizi takip etmeye devam ediniz.